نصب پمپ آب و مخزن آب ساختمان

نصب پمپ و مخزن آب ساختمان :افت فشار آب ساختمان در بسیاری از شهر ها از جمله شهر تهران موجب شده است تا بسیاری از هموطنان برای بهبود فشار آب منزل و ساختمان خود نیاز به نصب پمپ و مخزن آب داشته باشند. در ادامه به معرفی پمپ اب خانگی و روش نصب پمپ خانگی می پردازیم


انواع پمپ آب خانگی

پمپ های آب خانگی در مدل های گوناگون و با ظرفیت های متفاوت در بازار موجود هستند که شما می توانید بسته به میزان نیاز خود اقدام خرید و نصب پمپ آب خانگی کنید.


از آن جمله می توان به پمپ آب جتی، پمپ آب بشقابی و پمپ آب پروانه ای را نام برد که هر کدام در رده پمپ های محوری، پمپ های شعایی و محیطی قرار می گیرند.


پمپ های آب خانگی از لحاظ قدرت به پمپ های کوچک آپارتمانی، پمپ آب نیم اسب بخار، پمپ آب یک اسب بخار، پمپ آب یک و نیم اسب بخار و بوستر پمپ آب دسته بندی می شوند، که مورد پایانی بیشتر در مورد ساختمان های متراکم مورد استفاده قرار می گیرد.

تمامی پمپ های آب ذکر شده را می توان با استفاده از مخزن و یا منبع در هر مکانی حتی در بالای پشت بام بسته به نیاز ساکنین ساختمان نصب کرد

در این مطلب قصد داریم تا در خصوص چگونگی نصب پمپ آب خانگی بدون مخزن توضیحاتی را بیان کنیم. زیرا ممکن است در ساختمانی بنا بر دلایلی مانند کمبود فضا، کمبود بودجه انجام کار و دلایلی از این قبیل امکان نصب پمپ آب خانگی به همراه مخزن یا منبع وجود نداشته باشد.

از جمله پمپ هایی که می توان آن ها را بدون مخزن در ساختمان نصب کرد پمپ های آب آپارتمانی هستند که معمولا این نوع پمپ ها از نوع نیم اسب بخار انتخاب می شوند.





نحوه عملکرد پمپ آب خانگی :

این وسیله ، آب ذخیره شده درون مخزن را به شبکه آبرسانی ساختمان هدایت می کند. به زبان ساده تر پمپ آب خانگی می تواند با تبدیل جریان الکتریکی به انرژی مکانیکی آب را با فشار کافی به ارتفاع بالا هدایت کند.


نحوه عملکرد مخزن ذخیره آب (تانکر پلاستیکی):

تانکر پلاستیکی ذخیره آب در سیستم آبرسانی ساختمان می بایست مقدار آب مورد نیاز برای تمامی واحد های ساختمان را به مدت ۲۴ ساعت تامین نماید و در هنگام قطعی آب و یا زمان های اوج مصرف و افت فشار، آب مورد نیاز پمپ خانگی برای پمپاژ آب را تامین نماید.

تانکر آب پلاستیکی (پلی اتیلن) به دلیل مزایا بیشتر و هزینه کمتر، جایگزین مخازن آب فلزی ، فایبرگلس ، بتنی و … شده است.پمپ آب نیز در انواع مختلفی در بازار موجود می باشند.

Comments

Popular posts from this blog

ست کنترل پمپ آب

با انواع پمپ آب کشاورزی آشنا شوید!

منبع تحت فشار چگونه کار می کند؟