ست کنترل پمپ آب

 در حال حاضر در بسیاری از ساختمان‌ها از انواع دستگاه‌های پمپ آب استفاده می‌شود. اما این سیستم‌ها ممکن است به مرور زمان دچار صدمات و خساراتی شوند که باید از آن‌ها پیشگیری نمود. از جمله این مشکلات می‌توان قطع و وصل شدن جریان، عدم کنترل جریان آب موجود در پمپ، آسیب به لوله کشی ساختمان و... را نام برد. اما راهکارهایی وجود دارد که از طریق به کارگیری آن‌ها، امکان کنترل نوسانات فشار موجود در پمپ، فراهم می‌شود. از جمله این روش‌ها می‌توان به استفاده از ست کنترل پمپ آب اشاره کرد.

ست کنترل پمپ آب چیست؟

به طور کلی و به منظور کنترل جریان آب پمپ‌های آبرسانی و ممانعت از قطع و وصل شدن جریان و وارد شدن هر گونه خسارت به پمپ آب، از بعضی قطعات و سیستم‌های حفاظتی استفاده می‌شود. یکی از مناسب‌ترین این سیستم‌ها ست کنترل است. با نصب و بهره برداری از این سیستم، در هنگام باز کردن شیر آب، دستگاه مورد نظر نیز شروع به کار می‌کند و پمپ را روشن می‌کند. با بسته شدن شیر آب نیز به صورت خودکار، منجر به قطع شدن سیستم پمپاژ می‌شود.





مزایای نصب ست کنترل دیجیتالی

با استفاده از این دستگاه، می‌توان از هزینه اجزای اضافی که همراه با کلید اتوماتیک مکانیکی، استفاده می‌شوند صرف نظر نمود. از طرفی، عمر کلید اتومات دیجیتال بیشتر از قطعات مورد استفاده در کلید اتومات مکانیکی است. در صورت استفاده از ست کنترل دیجیتالی، تا زمانی که آب، باز است پمپ نیز روشن می‌ماند و میزان فشار آب، در حین استفاده، ثابت است. هنگام قطع شدن آب نیز، پمپ بعد از 8 تا 10 ثانیه خاموش می‌شود. این در حالی است که در صورت استفاده از کلید اتومات‌های مکانیکی، پمپ هم‌چنان روشن می‌ماند. هم‌چنین بیشتر کلیدهای اتومات دیجیتالی، نیازی به تنظیم شدن ندارند. بنابراین به راحتی توسط مصرف کننده قابل استفاده هستند.

معایب نصب ست کنترل دیجیتالی

کلید اتومات دیجیتالی، تنها در جایی قابل استفاده است که آب ورودی، فشار داشته باشد. از طرف دیگر از آنجا که فشار استارت، باید کم‌تر از فشار ورودی آب شهری باشد، استفاده از ست کنترل دیجیتالی، تنها تا ارتفاع 25 متر امکان پذیر است. از طرفی به دلیل روشن ماندن طولانی مدت و ممتد پمپ آب در طول استفاده، بلبرینگ و نافی آن زودتر خراب می‌شوند. اگر فشار آب شهری با کاهش مواجه شود، اتومات عمل نمی‌کند. هم‌چنین اگر افت فشار آب، در آب شهری شما زیاد باشد و به صورت مکرر اتفاق بیفتد و بدون پمپ نیز بالا نیاید، کلید اتومات مکانیکی، عملکرد بهتری نسبت به نوع دیجیتالی آن دارد.

Comments

Popular posts from this blog

با انواع پمپ آب کشاورزی آشنا شوید!

منبع تحت فشار چگونه کار می کند؟