با انواع پمپ آب کشاورزی آشنا شوید!

 پمپ آب کشاورزی یکی از تکنولوژی های پرکاربردی است که در مناطق و زمین های کشاورزی که از آب دور هستند کاربرد فراوان دارند. مدل های مختلفی از پمپ آب کشاورزی موجود است که با تکنولوژی های متفاوت و مشخصات گوناگونی کار می کنند. اولین پمپ های آب کشاورزی با موتور هایی با سوخت دیزل کار می کردند و زمانی که موتور های الکتریکی در صنعت وارد شد جای موتور های دیزلی را گرفت و پمپ های نسل جدیدی به نام الکتروپمپ های کشاورزی وارد بازار شد. الکترو پمپ ها به چند دسته تقسیم می شوند:

1. نوع معمولی یا تک فاز که پایه آب برقی است که در مصارف کشاورزی و برای چاه های استاندارد استفاده می شود.

2. نوع سه فاز که توانایی مکش بسیار بالایی دارد و در چاه هایی با عمق زیاد استفاده می شود.

3. پمپ کف کش که این نوع در داخل چاه و در زیر آب به کار می رود و هر مقدار که ارتفاع آب کم شود هم توانایی کار را دارد زیرا در زیر آب قرار گرفته است. 


پمپ کفکش
پمپ کفکش



پمپ کفکش چیست ؟

پمپ کفکش  یکی از انواع پمپ های سانتریفیوژ می باشد که برای خارج کردن آب های آلوده در صنایع مختلف به خصوص در صنایع کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب تمام املاح موجود در آب مانند لجن های ته نشین شده، گل و لای ها، شن ریزه ها و پسماند های کوچک از آن جدا می شوند.برای آشنایی با نحوه عملکرد پمپ کفکش باید گفت که در ساختار آن از موتور های الکتریکی استفاده می کنند که این موتور انرژی لازم برای به حرکت در آوردن پمپ را فراهم می نماید. با به حرکت در آمدن پمپ امکان جابجایی آلودگی ها به وجود می آید و به این ترتیب می توان آلودگی ها را از آن جدا کرد. این موضوع می تواند بیانگر وظیفه کفکش در صنایع مختلف باشد.


پمپ کفکش
پمپ کفکش



ویژگیهای پمپ کفکش  چه می باشد؟

در صورت کلی پمپ کفکش، دارای جنسی از آلومینیوم است و پروانه و درپوش پمپ از چدن و یا فولاد ضد زنگ می باشد. پیچ هایی که در داخل پمپ استفاده شده است از نوع فولاد ضد زنگی می باشد که از خوردگی آن جلوگیری می کند و عمر پمپ را افزایش می دهد. پمپ کفکش در نوع تک فاز خود دارای سیستم Thermo Guard می باشد که از سیم پیچ محافظت می کند. واشر های لرزه گیر نیز در این پمپ به کار رفته است. از ویژگی های مهم پمپ کفکش این است که قطعات آلومینیومی موجود در این پمپ چربی گیری و اسید کاری می شود تا از خوردگی آن جلوگیری شود. قسمت های مختلف این نوع پمپ ها برای اینکه دچار نشتی نشوند بوسیله رزین آب بندی می شوند. حلقه های لاستیکی موجود در پمپ کفکش بعد از استفاده از سیالاتی که موجب خوردگی می شوند تعویض می گردد تا طول عمر پمپ افزایش یابد. قسمت های مختلف پمپ  برای اینکه در مقابل خوردگی مقاوم شوند رنگ اپوکسی خورده اند و جنس شفت و پیچ ها از استیل می باشند. پمپ کفکش دارای محفظه ای از روغن است که بین الکترو موتور و پمپ واقع شده است و برای افزایش طول عمر سیل های مکانیکی پمپ طراحی شده است.

پمپ کف کش
پمپ کفکش



برای خرید پمپ آب کشاورزی چگونه اقدام کنیم؟

مهمترین مساله قبل از خرید پمپ آب کشاورزی داشتن اطلاعات کافی و جامع در مورد محصولی است که به آن نیاز داریم. گاهی برای انتقال آب از رود خانه به زمین های کشاورزی دیگر پمپ آب برقی کاربردی ندارد زیرا در ن مناطق برق وجود ندارد و به اجبار باید از پمپ های بنزینی و گازوئیلی استفاده شود در ضمن با توجه به مقدار آبی که باید توسط پمپ کشیده شود از قطر لوله های مختلفی استفاده می شود مثلا برای پمپ با قطر لوله دو اینچ از سوخت بنزین استفاده می شود و یا در این مناطق پمپ آب سه اینچ کشاورزی که با سوخت گازوئیل کار می کند مناسب خواهد بود. شرکت تولید کننده و اصل بودن پمپ آب کشاورزی نیز باید توسط افراد خبره صورت بگیرد و توجه داشته باشید که همه جنس ها در بازار اصل نیست و مشکل شما را در کار برطرف نخواهد کرد و صرفا برای شما هزینه در برخواهد داشت. اگر نیاز به خرید انواع پمپ آب کشاورزی دارید می توانید از طریق شرکت نیک نام پارس آراد و سایت پمپ آب اقدام کنید. هر نوع سوالی در زمینه مشخصات فنی پمپ ها و کاربرد های آنها توسط مسئولین فروش پاسخ داده خواهد شد.

Comments

Popular posts from this blog

ست کنترل پمپ آب

منبع تحت فشار چگونه کار می کند؟